Thursday, June 14, 2012

From Zero to Hero....



Assalamualaikum, lama juga saya tak upload citer.. ermph.. tadi masa tengah tengok video Prof.Dr Muhaya, terpandang pula video ni.. ermph... tak mau la cakap banyak tentang Siti Nurhaliza Tarudin ni kerana ramai sekali yang mengenali beliau...

apa yang ingin saya kongsikan disini ialah ketabahan  beliau mengharungi liku liku kehidupan tanpa rasa jemu dan ragu tentang keupayaan beliau...

Moralnya cerita ini... life is a learning process... begitu juga dengan siti nurhaliza.. beliau menjadi seperti hari ini hasil dari pengalaman yang pelbagai menjadikan beliau seperti yang kita nampak...  setinggi mana dia pergi, dia tidak lupa akan keluarganya...keluarga menjadi keutamaan beliau... doa ibu bapa amat penting dalam keberkatan hidup...

dan yang paling penting, dia berjaya mencapai target hidup dia...merealisasikan cita cita dan impian..begitulah yang patut kita contohi.. bukan mencari kesilapan beliau... berbeza dengan video yang cuba menjatuhkan kerjaya beliau, kutukan beliau tidak boleh berbahasa inggeris la...merampas suami orang la.. dan pelbagai lagi.. pada saya, ia hanyalah sebagai satu sumber kekuatan buat beliau untuk bounce balik... beliau tidak peduli apa orang nak kata... kerana itulah beliau berjaya hari ini...

walaupun beliau bukanlah ikon pilihan saya, saya tetap menghormati beliau sebagai seorang survivor....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...