Thursday, March 3, 2011

rindu kat dia....

Assalamualaikum..... ermph..... lately bila mr hubby outstation terasa rindu sangat....tak tau la kenapa.... dan alhamdulillah... mr hubby seolah olah memahami apa yang aku rasai.... dia kerap telefon dan bertanya khabar.... buat lawak dan menceriakan suasana walaupun dia jauh.....

Mr hubby bekerja keras untuk memastikan kami sekeluarga berada dalam keadaan selesa... Buat kerja kerana Allah... moga Allah permudahkan urusan dia.... Mr hubby seorang yang amat prihatin kepada keluarga dan orang orang di sekeliling dia...kadang kadang aku rasa dia melebihkan orang lain dari diri ini.. tetapi apabila aku bersendirian,dia tiada disisi coz outstation membuatkan aku menghargai saat saat kami bersama...

Sepanjang perjalanan bergelar seorang isteri kepada mr hubby... terlalu banyak dugaan yang hadir....namun kami tempuhi dengan redha dan ikhlas.... aku anggap dugaan yang Allah turunkan itu ada hikmah disebalik kejadian.... Musibah yang datang adalah penghapus dosa dan menaikkan taraf kita di sisi Allah...doa pada ketika di timpa musibah ini amatlah mustajab...apatah lagi kalau kita teraniaya dan di aniaya..... doa orang yang dizalimi itu amat amatlah mustajab....



aku amat bersyukur kerana Allah mengurniakan jodohku dengan insan yang amat kukasihi dan kucintai.... 8.3.2011 ni genap usia perkahwinan kami yang ke sepuluh.. sedekad bersama mr hubby membuatkan aku menjadi insan yang mengenali erti kasih sayang..rindu.... cinta dan  penghargaan....


Walaupun ada yang tak suka dengan kehadiran aku dalam hidup mr hubby.. aku bersyukur kerana Allah panjangkan jodoh kami... kerana Allah beri aku kesempatan untuk berada di samping mr hubby di saat suka.. duka... gembira dan sedih... semoga Allah sentiasa merahmati hubungan kami ini...

kepada mereka mereka yang menganiaya kami, aku doakan agar Allah berikan mereka keampunan dan membuka hati mereka supaya kembali ke pangkal jalan.... hidup bukan menongkat dunia.... hidup kita hak Allah... ingat.... Allah maha adil... setiap perbuatan pasti ada balasan... lebih lebih lagi Allah bayar cash... hari ini korang buat..esok lusa Allah balas.... 

kepada keluarga kami... semoga kalian mendoakan kesejahteraan hubungan kami... semoga kalian sentiasa menyokong kami menjadi insan insan yang diredhai... mak...abah... kami harapkan doa kalian...doa ibu bapa amatlah mustajab...doakan kami agar menjadi ibu bapa dan pasangan yang dirahmati dan diredhai Allah.... ampunkanlah dosa dosa kami sekiranya sepanjang menjadi anak kalian, kami menyakiti kati kalian secara tidak langsung... kami mengguris hati kalian tanpa sedar... kami menyinggung perasaan kalian secara langsung atau tidak...kami hanyalah insan insan yang lemah... sebagai manusia, kami sering melakukan kesilapan.... 

Tuhanku ....Aku tak layak masuk syurgamu..namun tak juga aku sanggup ke nerakamu... Ampunkanlah dosa dosaku....sesungguhnya Engkau pengampun dosa dosa besar....

ermph... sebagai seorang insan yang kerdil disisiNya... aku berharap agar hubungan kami akan berkekalan hingga ke akhir hayat.... 

kepada lelaki yang sentiasa menjadi pendukung dan pembakar semangat buat diri aku... Shamrul Sihar.... i love you dear... :) 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...