Wednesday, August 31, 2011

Selamat Hari Raya

Assalamualaikum, sempena Syawal yang indah ini..Ampun maaf dipinta... bak kata orang..yang jauh itu WAKTU,yang dekat itu MATI,yang besar itu NAFSU,yang berat itu AMANAH,yang mudah itu BERBUAT DOSA,yang panjang itu AMAL,SOLEH yang indah itu SALING MEMAAFKAN”Salam aidilfitri maaf zahir dan batin”. Ermph..tahun ini seperti biasa, sambutan hari raya serba sederhana.... tiada ungkapan yang dapat diucapkan kecuali kegembiraan yang amat dirasakan...bersama seisi keluarga...

Jom layan sedikit gambo yang di upload.. yang lain, ermph..biarlah tersimpan di memori kami... hehehe... (sebenarnya malas nak upload, beratus ratus keping gambo...) 


on the way balik kampung... kampung skudai kiri.. hehehe.... bersama tomei n mr hubby... serius mr hubby tau... gambo ini di ambil selepas kami sekeluarga solat hari raya di masjid Saleng.. Tomei yang paling seronok kerana dapat bersama sama daddy ..ingatkan daddy dia tak balik.. coz mr hubby kerja malam raya... tiba kat rumah jam 6 pagi... kesian dia...anyway...a big clap to him coz masih terdaya walaupun tak tido...memang gagah perkasa buah hati saya ni...


saya dan mr hubby...thanks to my dearest sayang coz this year dia belikan saya cermin mata tu... my favorite brand... thanks once again to my mr hubby...sangat terharu coz this year dia belikan banyak sangat untuk saya dan tomei saya.....semoga murah rezeki kita setiap tahun ye sayang... bak kata tomei saya... mom.. this year kan best sangat... kita dapat keta baru..handphone baru... jam baru...handbag baru..wallet baru...kasut baru... baju baru.. gate baru...semuanyaaaa baru...bukan beli sekaligus la sayang..kita beli sikit sikit...lama lama jadi bukit la dik oi.. hehehe.....

Mata kadang salah melihat….
Mulut kadang salah berucap….
Hati kadang salah menduga…..
Maafkan segala kesilapan yang pasti ada...
yelah.. mungkin ada yang meluat membaca blog saya... bukan menunjuk nunjuk jauh sekali membangga diri, hanya sekadar ingin berkongsi kegembiraan yang saya ada..mungkin boleh memberi aspirasi kepada mereka yang lain...


taktala ini sangat sayu dan sedih sekali bila mr hubby memohon kemaafan dari mak dan abah saya...
Saya juga ingin mengambil kesempatan untuk memohon ampun dan maaf andainya selama ini…
Terkasar bahasa dalam bicara...
Tersilap bicara semasa bersama....
Termarah yang tak kena tempatnya....
Tertanya tak tentu hala....
Tersasul yang tak sengaja...
Terpukul kat mana-mana...
Terpekik kuat di telinga...
Terhantuk terketuk di kepala....
Terpinjam terambil harta & benda....
Termoody tak semena-mena....
Terumpat bila ada cerita...
Teremail benda yang tak sepatutnya.....
Termacam-macam yang kena-mengena.. 
Di hari yang mulia sepuluh jari ku hulurkan semua....
Memohon kemaafan atas segala dosa yang ada......
Kerana saya ini masih bernama manusia......
Pastinya tak lepas membuat dosa........
Semoga dimaafkan....


Gambar bersama mak, abah dan kami sekeluarga.... Saya sayang mereka semua...buat keluarga mertua saya..Meski wajah tidak bersua, tangan tak dapat saling berjabat, semoga ucapan ringkas  ini mampu menjadi jambatan pada hari kemenangan, dengan tulus ikhlas saya ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, mohon maaf zahir dan batin.


Seperti sebuah perjalanan hidup,
semua yang telah terjadi tak mungkin terulang..
Semua yang pernah terucap pun pasti berbekas..
hanya doa saya..semoga setiap kesalahan yang saya lakukan selama ini secara sengaja atau tidak diampuni oleh Nya...


gambar candid dari mr hubby... ketika adik lelaki bongsu saya yang lambat meminta maaf...mr hubby senang je ayat dia..
Selamat Hari Raya Aidilfitri,
Maaf Zahir Dan Batin,
Kira kosong-kosong ya..
Duit raya claim ngan kak ima..
hehehe....sebab lambat... kena potong 30% hahaha.....


saya bersama kakak saya....walaupun saya lebih tinggi dari dia..saya tetap memendekkan diri saya..hehehe...gambar ini di ambil sebab nak tayang beg baru...hahahaha..tak adalah... masa ni dah nak gerak ke rumah atuk... mr hubby yang ambik gambar ni... 


dan gambar ini saya yang ambik... masa ni mr hubby tertidur masa tengah duduk... kepenatan dia... sangat sangat... tapi masih mampu melayan kerenah kami anak beranak... 

i LoVe yOu 4 eVeR sayang....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...