Sunday, February 12, 2012

sibuk....walaupun cuti....

Assalamualaikum... ermph.. rasanya hampir seminggu saya tak update blog saya ni... alasannya ialah... SIBUK.. hahaha... memang sibuk lately ni... saturday n sunday as usual saya hantar tomei main golf n swimming class dia... then isnin meeting ALP... at the same time sibuk celebrate birthday abah saya....ni antara gambar yang sempat di snap.....

masa ni memasing berebut nak peluk tok ayah... moksu n raziQ tomei... uish..... masa ni upacara nak potong kek abah.... ada la makan makan sikit.. masak adik beradik.. menunya memang sedap... thanks to nana coz merajinkan diri membuat pizza buatan sendiri...

ni la dia birthday boy yang malu malu nak disuap cake oleh gegerl..hahaha....  masa ni memang happy moment once my dad refused to eat that cake... malu katanya... dah tua tua..takde gigi... sweet sangat bila mak paksa abah untuk makan.... nak tak nak makan gak abah saya...

then hari selasa pula arrange nak ke desaru... sebelum ke desaru, singgah ke sedeli... singgah ke rumah hidayah... berbisnes sambil bercuti.. seronok memang seronok..  yelah.. bila kita melakukan sesuatu yang kita suka dan cintai, maka kita takkan rasa penat... walaupun agak heavy minute mesyuarat semalam tapi masih mampu untuk meneruskan perjalanan...

ni masa kat rumah dayah... raziQ jumpa kawannya setelah 2 tahun terpisah.... tak sangka mereka saling mengingati... daniel dan adiknya... daniel ni sebaya ngan raziQ.... comel budaknya... bijak... sama la tu... bila masing masing dah jumpa regu, perghh... gamat dunia....

ermph... masa ni kami baru sampai di desaru... ni anak sedara saya, fareez namanya... mukanya masa ni mencebik cebik coz ibunya marah.... so... ala ala majuk ler masa ni... sweet sangat.... 

ni la dia mereka mereka yang kuat menyokong saya... bakal bakal pelapis saya.... dari kanan.. amin, saya, hidayah dan yana.... sangat seronok bila dah lama tak bertemu, kami berjumpa dan berbagai cerita yang timbul... hehehe...

ni pula antara mereka yang follow saya ke desaru.. dua kereta je... adik beradik saya dan kawan kawan tersayang.. yang takde hanyalah mr hubby yang tercinta kerana beliau sibuk bekerja... haishhh.. rasa cam nak majuk, tapi for what reason?... dulu bole la saya pikir bukan bukan.. sekarang ni... what the hell saya nak pikir... dah memang mr hubby keluar mencari rezeki.. so kenalah doakan dia sentiasa dilindungi dan diberkati... semoga satu hari dia akan sedar yang bukan hanya kerja sahaja yang penting, malah keluarga dan lain lain juga penting....saya tak mampu nak berkata apa apa... yang boleh hanya doa yang mengiringi pemergian dia.... 

gambar ni amin yang ambil... so sweet... amin ni buat praktikal...ada 3 bulan.. semenjak adanya amin ni, rasanya rutin kerja saya mula berubah...kerja kami sentiasa dipenuhi dengan gelak tawa... ada sahaja aksi dan ragam amin dan yana yang mencuit hati saya... dan the worst thing is... mereka selalu membuli saya... hahahaha.... mereka gelar saya "PEMBARIS"....  dan selalu buat muka macam ni...

sweet sangat.... dia ni memang suka menyakat... kadang kadang ketawa sendiri bila terkenang kenang kenakalan mereka ni...

ni la yana... mereka berdua ni selalu menghiburkan saya.. walaupun tak berapa muda lagi... tapi perangai mereka selalu saja muda... 


ni la dia aktiviti masa cuti kami.. walaupun bercuti tetap sibuk dengan aktiviti aktiviti yang menyeronokkan... bekerja sambil bercuti bak kata orang.. itulah seronoknya bekerja seperti kami ni.. :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...