Sunday, April 6, 2008

MARI! MARI! MARI!

Assalamualaikum dan salam sejahtera,Selaras dengan tuntutan Islam dalam persediaan menghadapi sebarang musibah, eTiQa Takaful menawarkan skim simpanan berperlindungan Islam yang mana operasi kendaliannya dipantau oleh Majlis Pengawasan Syariah serta keuntungan perniagaannya dibahagikan secara Mudharabah dan juga perlaksanaan pembayaran zakat di dalam perniagaan. Simpanan berperlindungan yang ditawarkan oleh eTiQa Takaful terdiri daripada tabungan pendidikan anak-anak dan simpanan berperlindungan individu yang merangkumi beberapa manfaat seperti dibawah:- Manfaat kematian biasa dan kemalangan(Khairat Kematian yang tinggi)- Manfaat Hospital- Manfaat Bertempoh- Manfaat Penyakit Kritikal- Pembayaran urusan pengkebumian segera (RM1000).- Simpanan dan keuntungan Mudharabah- Pengeluaran dibenarkan sehingga 80% tanpa menjejaskan amaun perlindungan

"DAHULU..................... Aku milik seseorang yang ku kenali sebagai abang Man. Pertemuan kami diatur oleh satu Agency. Aku mungkin hanya dilihat sebagai sekeping kertas bercetak seolah-olah tidak bererti apa-apa pada ketika itu. Adakalanya aku berhabuk disimpan di dalam almari usang dan hanya bertemankan lipas, cengkerik dan anai-anai. Dan juga mungkin Abang Man sudah melupai dimanakah diriku berada kini. Ramai sudah sahabatku yang senasib denganku. Dari hasil keringatnya mebanting tulang saban bulan, abang Man mengambil sedikit hasil keringatnya untuk menyediakan sedikit simpanan keatasku tanpa menduga atau menjangka apa-apa akan berlaku keatas dirinya. Aku sangat menghargainya kerana aku sedar, aku masih lagi dihatinya. KINI......................... abang Man telah pergi buat selama-lamanya............SEKARANG....................... tibalah masa untuk aku bekerja. Membalas jasa abang Man yang tak pernah ku lupa.

Dengan kemampuan dan kudrat yang ku ada, aku berjaya membantu keluarga yang ditinggalkannya. Aku berjaya melangsaikan segala hutangnya dan meringankan bebanan keluarga. Alhamdulillah, dengan bantuanku juga Isterinya telah berjaya membesarkan anak-anaknya. Anaknya kini telah berjaya ke menara gading. Sekiranya abang Man masih ada...... pasti dia akan tersenyum bangga, kerana pernah memiliki ku satu ketika............... Polisi Etiqa Takaful......"Ayuh, marilah kita bersama menegakkan muamalah Islam. Milikilah "Policy Etiqa Takaful" hari ini yang mana ianya bukan sahaja memberi manfaat ketika anda masih hidup, malah juga ketika anda telah tiada.

Jangan berlengah lagi dan perluang hanya datang sekali.

Untuk mereka yang berminat memiliki Polisi Simpanan Berperlindungan ini:

1. Apakah perkhidmatan yang disediakan? Menawarkan perkhidmatan 24 jam, 7 hari seminggu untuk semua proses pendaftaran dan tuntutan merangkumi semua DUN.

2. Apakah kelebihan perkhidmatan ini?Kemudahan peserta dan prospek kerana semua urusan pendaftaran dan tuntutan dapat dilakukan diluar waktu bekerja dan terus ke tempat anda.

3. Apakah yang saya perlu sediakan sekiranya saya berminat untuk menyertai simpanan berperlindungan Etiqa Takaful?Sediakan semua dokumen yang diperlukan seperti Kad Pengendalan, Kad Kredit (Bagi permotongan melalui kad kredit),Biro Angkasa dan Kad ATM.

4. Bagaimanakah urusan tuntutan manfaat dibuat?Cuma perlu hubungi pihak eTiQa yang terhampir dengan anda

5. Bagaimanakah Pembayaran sumbangan bulanan dibuat?Di Etiqa Takaful, kami menggalakan pembayaran melalui 'auto debit' dari akaun simpanan peserta atau melalui kad kredit. Atau melalui Online System.Ini bertujuan memudahkan peserta membuat pembayaran bulanan tanpa perlu ke kaunter.

6. Bagaimanakah caranya sekiranya saya berminat untuk menyertai atau mengetahui mengenai Simpanan berperlindungan ini?

Sila hubungi...

Rahimah Abu Bakar
0137410301
rahimbak@agent.etiqa.com.my

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...