Friday, September 28, 2012

rindu berblog...

Assalamualaikum dan salam sejahtera.. rasanya memang dah lama sangat saya tak upload cerita cerita terbaru saya.. malahan saya memang tak sempat nak buka blog  sendiri... rindu sangat nak berblog...

nak tau kenapa saya sibuk?... saya sibuk kerana menguruskan ini...


Alhamdulillah... ini lah dia sebab kenapa saya tak sempat nak buat apa apa... ke hulu ke hilir menyiapkan pejabat baru... dari zero to hero... a to z nak diuruskan semua kelengkapan pejabat...


nak membangunkan sebuah pejabat yang kosong memang susah.. ni gambar masa separuh pembinaan hampir siap... sebelum ni kosong je kedai ini...dan alhamdulillah... inilah hasilnya....



walaupun belum berapa lengkap dan sempurna, bagi saya ia sudah cukup sempurna... selesa dan sangat berpuashati dengan hasil kerjasama semua pihak... 

syarikat saya sebuah syarikat 'one stop centre' dimana kami memberikan kemudahan dan perkhidmatan kewangan islam yang membabitkan 7 elemen perancangan kewangan islam.. nak tau lebih lanjut bole la ke www.imahrahimah.com tau...kalau saya cerita 7 hari 7 malam tak habis habis... di samping itu, saya juga menawarkan perkhidmatan sewa dan banyak lagi..ermph.. cakap banyak tak guna... jom kita jelajahi apa yang ada dalam syarikat saya... 


ini bilik seminar... sambil saya mengadakan kelas buat wakil wakil saya, saya juga menyewakan bilik ini untuk mereka diluar sana... manalah tau ada yang berminat nak menyewa, dipersilakan la ye...


ini pula ada la sewakan dua buah komputer untuk kegunaan printing, fax, email dan internet.. semoga kemudahan yang kami berikan ini dapat melengkapi keperluan mereka diluar sana..


ini pula discussion area yang saya sediakan khusus untuk agent saya yang tersayang... semoga mereka semua bersemangat untuk terus berjuang dalam bidang ilmiah ini...


disamping itu, saya juga ada la menjual alatulis secara kecil kecilan.. ermph.. mempelbagaikan pejabat untuk menarik pelanggan.. sejajar motto syarikat kami "one stop centre"... 


ada juga perkhidmatan photostate biasa, photostate warna, binding dan laminating sekali tau.. so, senanglah mereka semua nak buat kerja semua... ermph.. pusat sehenti la katakan..


ops... terlupa pula.. kami juga ada menyediakan perkhidmatan sewa buku... alhamdulillah... setakat ini kami hanya ada +-500 buah dari pelbagai penerbit.. maklumlah... operation manager saya geng giler novel.. hehehehe... semoga dia meredhakan penyewaan ke atas buku buku kesayangan beliau... :)

alhamdulillah.. syukur kehadrat ilahi atas kurniaan ini... terima kasih atas usaha keras rakan strategik saya, keluarga, saudara mara, sahabat handai dan semua yang menyumbang secara langsung atau tak langsung dalam memulakan perniagaan baru ini..

semoga semua usaha yang kita lakukan bersama sama ini dapat meningkatkan lagi produktiviti dan mengurangkan kontroversi... 

apa yang ingin saya lakukan selepas ini adalah untuk mengajak suami saya membantu saya memajukan perniagaan saya.. saya sangat sayangkan dia, tak mahu melihat dia bersusah payah bekerja keras berpanas berhujan tetapi hasilnya sangat mengecewakan....kerja keras yang tidak berbaloi... meninggalkan kami sekeluarga apabila outstation berhari hari... kerja tak tentu masa... makan ke tidak... ermph... harapnya saya berjaya melaksanakan impian ini... insyaAllah... biar dia sentiasa berkepit dengan saya..hahahaha....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...