Saturday, January 15, 2011

dari stranger menjadi kawan....

Assalamualaikum dan salam sejahtera....

Hari ni nak citer sikit pasal kawan kawan yang sentiasa ada disekeliling aku..kawan kawan yang amat aku sayangi... walaupun memasing sibuk tapi sentiasa ada di hati..kadang kadang windu sangat ngan dorang sume... sikit masa dulu aku membawa diri kerana sibuk menguruskan tomei yang semakin membesar... :)


ni kawan terbaik yang aku ada..... namanya kak mila... kak mila ni dah macam kakak sendiri... bak kata dia... kita ni ma.. sepusat sepusing... mak lain lain bapak asing asing... 

Semenjak dia baru lahirkan sorang lagi baby boy yang comel... dia agak sibuk menguruskan anaknya tu... anak dia selalu menangis... berjaga malam.... itu yang buat hubungan kitorang ni sepi seketika... kalau tak..dulu everyday bersama sama... almost everyday... dari jam 9 sampai la kepetang.. kadang kadang lajak sampai malam... 

kak Mila ni sumber inspirasi aku... dia banyak membantu aku dalam membuat keputusan dan cara dia yang matang tu sedikit sebanyak mempengaruhi aku dalam menjalani kehidupan sehari hari.... Dia ni memang seorang yang survival.... very independent person... dan kita tak dapat nak duga apa yang dia boleh buat... i love her so much... 

perkenalan kami bermula masa kami sama sama attend kelas di larkin perdana pada akhir tahun 1999...lama dah kami berkawan.... masa tu aku bujang lagi...masa tu aku belum kahwin... masih berkawan dengan mr hubby.... kebetulan pada hari tu mr hubby tak dapat nak ambik, sebab dia ada kerja....so....terpaksa balik sendiri.... masa nak tunggu teksi, kak mila sapa aku.. dia tanya nak balik mana..? jom la akak hantar.... memula tak mo...tapi akhirnya aku setuju bila dia bersungguh sungguh... masa tu dia pakai toyota unser...warna purple... :) dia  hantar aku balik umah... padahal baru kenal.... 

selepas dari tu, kami terus berkawan... dan menjadi amat rapat.... susah senang dia dan aku kami kongsikan bersama.... boleh dikatakan masa 60% kami habiskan bersama.... bekerja bersama....bershopping bersama... bercuti bersama...pendek kata...sumenya sama sama.... rindu sangat masa tu...

dan sejarah hubungan kami... kami pernah sekali jer tak bertegur...sume gara gara kursus yang kami attend... kalau fikir fikirkan...kelakar giler.... hahahaha.....

citer tuh hanya aku ngan kak mila jer yang tau...muahahaha....gelihati...sampai aku ketawa terbahak bile kenangkan citer tuh... nanti senang kita sambung citer ni... ngantuk la... :) assalamualaikum sumer....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...