Friday, January 28, 2011

Semangat berkobar kobar

assalamualaikum..... pagi ni nak bercerita tentang aspirasi.. aspirasi yang aku perolehi dari redmummy...

last sunday, on the way hantar tomei aku tuh ke swimming class dia... kitorang kuar awal.. aku nak bank in sikit duit cash yang dapat malam before that... kang pegang duit banyak2 takut lak... so... memang tidur awal sangat..takde la masalah nak bangun awal.... dalam kul 7.30 dah kuar... gi makan kat kedai berhampiran maybank kulai... singgah kedai mamak beli paper...

excited sangat bila terbaca melalui internet boleh menjana pendapatan... is it true..? aku pun dah lama tak buka akaun nuffnang.. so.. berkobar2 nak buka ni.. ish... pasif income kan...? wah...kemain suka lagi bila aku tengok ada la perubahan duit yang ada dalam tuh.... uish.. betul la... tak tipu....

ermph... nampaknya peluang untuk mempelajari tentang pelaburan pasif dalam internet ini akan diperkukuhkan lagi.. almaklumlah.. aku ni kiranya tergolong dalam Gen X... bukan Gen Y... hahahaa...

bercerita tentang Gen Y... apa yang korang faham tentang Gen Y..? banyak spekulasi dalaman yang timbul bila kita citer pasal Gen ni... so far.. yang aku faham ialah... Gen Y ialah generasi pelapis bagi orang orang veteran.. sekarang pun dah banyak badan pertubuhan diwujudkan untuk menghalakan generasi ni untuk memacu negara akan datang.. so... ambik lah peluang yang ada untuk mempelajari apa jua teknologi untuk memastikan kita sentiasa undate dan meng up grade diri kita...

aku juga sudah terbiasa dengan manual system.. untuk berubah memang memerlukan masa... tapi.. kalau kita tak berubah dan bersedia untuk mengubah diri kita.. kita akan ketinggalan jauh dari peredaran zaman...

untuk mengubah satu satu generasi mengambil masa 50 tahun... so.... kita mulakan la perubahan itu.. bole...? aku bukan skeptical dengan semua ni.. cuma...aku ingin menjadi sebahagian dari perubahan... aku ingin mengubah diri.. keluarga dan gaya hidup.... so.. korang...? pasti mempunyai cita cita yang sama... cuma rasa yang berbeza... come on guys... jom kita jadi bangsa Melayu yang Terbilang di mata dunia bukan sahaja di mata parti.... hehehe..... Untuk jadi terbilang... kita kena ada kayu ukur... ukuran kejayaan bermacam macam... ada yang mengukur dari segi harta benda.. wang ringgit.. tapi pada aku.. ukuran kejayaan yang aku amalkan ialah... seberapa ramai orang yang dah aku bantu untuk diselamatkan.. bukan sahaja dia... malah waris waris dan keluarga mereka.... :)

so..... hayatilah lagu ini... mudah mudahan ia dapat membangkitkan semangat juang kita... berjuang untuk diri...keluarga....bangsa dan agama kita....... wassalam.... :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...