Sunday, March 11, 2012

aduhai...dugaan....

Assalamualaikum, ermph... once a week saya update blog saya... maklumlah.. sibuk sesangat lately ni.... ni nak cerita tentang satu kejadian sedih yang menimpa saya baru baru ini...

kehilangan beg duit di masjid langkasuka larkin... !

aduhai...terasa peritnya..... tapi tetap cool.... hehehe.... masa kejadian, saya sedang mengerjakan solat di rumah Allah... kebetulan, saya baru je collect payment dari client....

semua yang ada dalam tu sangat berharga pada saya.....

1. kad pengenalan saya dan anak...
2. lesen kenderaan
3. kad bank
4. kad diskaun
5. duit tunai

bila di pecah pecahkan lagi... baru nampak banyak sangat... kad bank ada lebih 4.... bank muamalat... maybank... cimb... public bank....current account card... kad diskaun lagilah.... UO card... jusco card.. tesco card...MJ Card...MST Golf..Starbucks...Coffee Bean...Bonuslink...Petronas...SK II....Badan Bookstore..SBC Bookstore...Watson....pergh....

saya tak kisah la kalau duit yang mereka ambik, tapi yang lain lain tu pulangkan la.... ni tak... ada cubaan pengeluaran pulak dari kad bank saya.... mujurlah saya tak bodoh... nombor pin akaun bank saya memang takkan dapat mereka teka kerana ia tiada kena mengena ngan nombor ic saya...ataupun anak saya.....

saya redha... tetapi sedikit terkilan.... kepada pencuri yang mengambil beg duit saya tu, harapnya dia diberikan hidayah dan petunjuk oleh Allah... what u give u get back... ingatlah.... whats come around, comes around wahai pencuri.....

tak cukup ke duit yang  ada dalam tu? ini awak nak cuba lagi keluarkan duit saya... saya rasa, duit yang dalam tu melebihi gaji sebulan awak.... kalau la awak ni seorang muslim awak takkan guna sesuatu yang bukan hak awak.... awak mesti akan pulangkan kepada yang berhak... ingatlah, kita hidup ini bukanlah untuk hari ni saja....

masa beg duit saya hilang, hanya satu yang bermain di ingatan saya, mungkin Allah nak ingatkan saya... mungkin saya ada buat salah yang saya sendiri tak pasti... mungkin Allah tarik nikmat saya kerana nak saya fikirkan apa kesalahan yang dah saya lakukan....

anyway,guys... jaga beg duit anda..peringatan buat saya dan anda semua...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...