Wednesday, May 2, 2012

shopping time.....!

Assalamualaikum.... ermph... entry ni pula nak cerita pasal shopping... 

18, 19 April adalah JCard Day...bertempat di Jusco Tebrau City... ermph.. actually a day before saya ada datang ke jusco ngan adik dan mak saya untuk beli barang tomei saya... tapi one of the staff bagitau la pada saya... kak, rugi beli hari ni.. beli esok dan lusa coz ada JCard Day... ada reduce 20% lagi...

wah... apa lagi... memula rasa nak bayar je terus... tapi adik tu kata boleh la kak simpan dulu, esok datang ambik dan terus bayar... esok dan lusa memang ramai giler orang kak... wah... bestnya....

apalagi... saya ambik untuk tomei saya la...


tadaa... inilah hasil tangkapan saya.. walaupun tak banyak... berbaloi baloi...ni hanya semata untuk tomei saya... memang harga lantai...


ni pula saya tengah beratur untuk memungut voucher percuma....tak sangka lepas bershopping, dapat lagi voucher... 

tadaa.. inilah dia hasil voucher yang diterima di jusco.... memang berbaloi...

ermph... masa saya shopping kat jusco ni adalah beberapa orang kawan saya tak bagi, katanya yang mereka jual murah tu stok lama...haish.. kecilnya pemikiran mereka ni.... ni la dia orang yang kurang bijak.... terlalu taksub dengan fesyen terkini sampai sanggup menghabiskan duit dengan cara yang tidak bijak....

memandangkan saya sendiri mempraktiskan ilmu yang saya pelajari, ada saya kesah dengan orang yang begini pemikirannya? baju tu untuk keselesaan... kalau pakai baju broket mahal nya na'uzubillah.... buat apa... lebih baik pakai baju cotton yang selesa dan sejuk di pakai... 

begitu juga dengan seluar... masa harga diskaun boleh dapat RM25 selehai dengan brand yang sama, kualiti yang sama dan harga asalnya RM 109 .. nak beli yang mana? saya lebih suka beli masa harganya murah... kalau dulu, saya tak pernah nak ambil kira... ambik dan terus bayar... manusia kan berubah?... saya juga berubah... so.. saya boleh dapat 4 helai untuk sehelai harga seluar... cuma mungkin taklah yang up to date nya fashion.. ada orang ambik kisah... ada ke orang tanya.. awak beli seluar ni masa harga murah erk..? hehehe


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...