Sunday, April 21, 2013

Mr HubbY dan ikan

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Bulan April memang menguji ketahanan mental dan fizikal saya... hehehe... yelah, projek mr hubby di PTP.. dah tu, sempat pula dia menjalankan aktiviti kegemaran.. MEMANCING.. so, setiap hari la saya kena masak..hahaha....

tapi saya suka... suka sebab dia order makanan macam kat restoran... "ma... hari ni abang nak makan ikan masak kari ye.." "ma... hari ni masak sotong goreng tepung... yang lain ikut suka awak tau.." "ma.. tekak ni teringin nak makan ikan goreng garing..."

manjakan?

hehehe.. haruslah dia bermanja ngan saya.. kang minta manja ngan oranglain... camne? harus ku ketuk kepalanya.. sanggupkah?

derhaka... tak mau derhaka... tak bau syurga...


ermph.. inilah hasil tangkapan mr hubby hari tu.. lupa la hari apa.. yang penting dalam bulan April... ada satu ikan tu tulangnya warna biru.. kebetulan, adik ipar saya tidur di rumah saya.. dah habis makan, baru dia tanya kenapa tulang ikan tu warna biru..? saya pun tak perasan.. yang saya tau... masak dan makan...hahaha....

saya ni kalau ditanya jenis ikan, minta ampun.. minta mahap..memang tak tau.. yang tau, bila mr hubby cakap.. "ma,ikan ni masak kari sedap... ikan ni masak asam pedas.. ikan ni masak 3 rasa... ikan ni masak lemak cili padi..ikan ni masak kicap.." .. itu je la... namun spesis atau jenisnya idok le teman tau...

mr hubby memang rajin memancing, yang tak suka tiap kali balik dari memancing... hanyir.. nak buang perut dulu sebelum simpan dalam peti ais.. itu je yang lemahnya.. mujurlah mr hubby ni sangat memahami.. selalunya dia akan sama sama tolong saya buang perut ikan... sambil berbual dan bercerita tentang keseronokan memancing dia.. cara dapat ikan.. itu lebih menyeronokkan...

bergurau senda dan menggunakan masa yang ada dengan baik... masa ni la kami berdua.. tomei confirm tak mau dekat.. dia tak tahan hanyir... lari terus.. hehehe...pastinya dia akan dok mengadap tv...lebih rela dia berkurung dalam bilik dari muntah muntah bau hanyir..

ermph... gitulah citer dari hamba.. hehehe...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...