Monday, September 20, 2010

Ratu Ku - Awie


Assalamualaikum.....hari ni nak citer tentang lagu tema cinta aku ngan hubby....tengah layan layan fb tadi terjumpa lagu ni...ermph...apa lagi...nostalgia sungguh...pepetang ni...hua hua hua....

lagu ni masa zaman memuda dulu.....masa tu kononnya gaduh besar ngan mr hubby (lom kawen eh masa tuh).. gadoh boom kebabom...sampai dah masa tu dah meletop dah...cakap ngan dia tak moh lagi ngan dia.. nak clash la...pendek kata memang tak dapat nak diselamatkan perhubungan kitorang masa tu..puncanya... ada sowang awek tuh buat declaration yang dia ngan hubby nak kawen coz sebab sebab yang tak dapat nak dibagitau..

sedih giler....giler punya sedih....yelah...mana taknya.....luka lama berdarah kembali...hehehe.....aku langsung tak bagi peluang kat mr hubby masa tu untuk memberikan penjelasan....aku percaya je pada awek tu...tanpa usul periksa....sebab dia tunjukkan aku bukti gambar n mesej2 dari mr hubby....kiranya macam frust menonggeng aku masa tu...

lama gak untuk aku bangkit semula...mana tak..hari hari jumpa dia...pastu aku langsung tak bertegur sapa...cakap bila perlu...atas urusan kerja....sampai mr hubby tak tahan hati...last last dia pun tak bercakap...depan mata..tapi kalau nak apa apa dia bagi mesej...aku pun balas dengan mesej...buruk sungguh pada masa tu....komunikasi langsung takde dah...rindu nak dengar suara dia..tapi masa tu memasing ada ego kan...mempertahankan keegoan memasing..hahaha...kalau ingat balik macam kelakar...tapi itulah nostalgianya...

akhirnya satu hari yang indah...dikala aku terpaksa g site untuk hantar barang pada my boss...aku dikehendaki naik kereta mr hubby....nak taknak...aku terpaksa naik ler...sepanjang jalan tu...sunyi sepi....dia bawak keta pun slow sangat....tiba tiba dia bersuara....."Tolonglah......tolonglah jangan buat macam ni...." dan dia berbual panjang dengan aku masa tu...walaupun aku diam seribu bahasa....dia bercerita tentang kebenarannya....dan aku...terus mendiamkan diri....buruk tul aku masa tu......kalau merajuk memang ler....susah nak pujuk....

dan bila akhirnya mr hubby soh aku dengar satu lagu ni...lagu ratuku...dari awie....dia kata itulah luahan hatinya pada aku.....ceh...masa tu nak terkembang idung aku dengarkan...aku dah menang..aku dah menang... tapi bila aku hayati lagu tu masa dia buka lagu tu...aku rasa hiba  sangat...tanpa sedar...aku menangis...kenapa ntah..aku pun tak tau...aku betul2 rasa sedih..dan akhirnya kami berbaik semula...kah kah kah...berdekah dekah kitorang ketawa kalau ingatkan peristiwa lucu tapi sedih tu....

dan paling suka mr hubby sakat aku sebab dia ada point nak kenakan aku tiap kali dengar lagu ni.... memori cinta kami.....ermph..setiap kali dengar lagu ni...aku suka sangat....sampaikan raziQ dengar lagu ni..pastinya dia akan kata...mummy...lagu mummy ni dengar cepat........dia pun tau kisah tu....hehehe........

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...