Monday, September 26, 2011

tak serik serik....

Assalamualaikum... ermph... semalam one of my hubby friend from singapore ada la tipon dia...mr hubby tak angkat tipon....bila di tanya , dia kata budak singapore tipon... tak paham paham..asyik nak ganggu dia... tak sedar diri tol.. dah kawin tapi masih nak menggatal....

kadang kadang bila mr hubby berleter macam orang pompuan..kih kih kih....ermph..kawan dia from singapore tu pun satu...tipon mr hubby tak kira masa... apa motif dia pun kita tak tau....semalam dia turun jb katanya...tak kiralah masa...bila dia suka dia tipon..tak de orang lain gaknya dia nak call....time susah minta tolong mr hubby...dan paling tak suka, dia suka mengadu domba...perangainya tak berubah ubah dari dulu...suka memburuk burukkan oranglain...walaupun ahli keluarga dia sendiri...

dulu pernah la saya mengamuk sakan...mana taknya...terbaca mesej mr hubby yang ditulis oleh kawan dia tu... bersayang bagai...dia panggil mr hubby saya sayang la...apa lagi... darah saya naik tahap gaban la... maklumlah...dulu kan kita tak tahan sabar.... makin berumur ni makin la tahap kedewasaan terserlah...

bila saya call that number semula, tak berangkat... satu hari tu dalam jam 12.30 malam, masa mr hubby tidur...bunyi tipon tak putus putus menyedarkan saya.... ermph..ingatkan urgent call...bila berdering sekali lagi, saya terus angkat... dan terdengar suara perempuan....tak sempat saya bercakap, dia terus bercakap...uish... apa lagi... saya pun jawab la... dengar je suara saya, dia terus matikan talian... tak gentleman betul.... takutlah tu...

saya bukan tak suka dengan kawan mr hubby tu..saya sedia maklum, mereka berkawan dari kecil...cuma berkawan sahaja..mungkin dia salah anggap dengan mr hubby...dia sukakan mr hubby...so,of courselah saya jealous...bila tengok kegedikan dia bila berjumpa ngan mr hubby... saya pernah pergi kerumah mereka... family dia sangat ok...tapi saya tak suka bila melihat cara dia memandang mr hubby saya...

mr hubby bagitau dia takde apa apa perasaan pun... kalau dia ada perasaan, takkan la dia kawin ngan saya...betul gak kata mr hubby tu... so semenjak dari itu, saya cuba menerima hubungan mereka tetapi perlu ada batasannya.... dan alhamdulillah...mr hubby faham....dia kata, tepuk sebelah tangan tak berbunyi...

cumanya, sebagai isteri saya perlu mengekang anasir anasir jahat ini terus mengganggu mr hubby.... mr hubby saya ni bukanlah hensem mana pun...cuma manis tu ada la.... mr hubby suka tolong orang, kadang kadang mengundang perasaan yang tidak dijangka..niatnya memang baik, tapi sering disalah ertikan oleh oranglain...

dia suka membantu tak kiralah siapa... orang tua..orang muda...ibu tunggal..ibu tinggal...ibu terdesak...hehehehe... biasalah....kalau orang baik ni ramai orang suka....kalau saya tak sabar mungkin berpecah belah keluarga kami... nasib baik saya ni sabar orangnya..(perasan..hehehehe) ...kalau tak sabar habis la saya kenyam orang tu....

so....kepada mereka yang masih menaruh harapan kepada mr hubby tu..lupakan sahaja ye.... kita terimalah kenyataan, Allah dah tetapkan jalan hidup masing masing...so... kita terima sahaja...terimalah apa yang kita ada ini sebaiknya...jagalah apa yang kita ada ini sebaik baiknya......dan usahlah diganggu kebahagiaan oranglain ye.. berdosa tau...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...