Friday, October 26, 2012

Legoland... oh... Legoland...

Assalamualaikum dan salam sejahtera....

ermph.. lama tau saya tak upload citer... ni ambik kesempatan sempena hari raya Qurban... berkumpul di rumah mak dan berchatting.... sambil mengetik ngetik keyboard untuk upload new story.. hihihhi....

sibuk dengan kerjaya baru.. sibuk dengan rakan rakan... sibuk dengan keluarga... sibuk dengan semuanya la... banyak nak citer, tapi rasanya berkobar kobar nak citer pasal legoland... johor...

first sekali, saya nak upload gambo ni.. for intro... yeah..

ermph.. teddy bear... mr ted, mrs ted dan anak dia tomei ted... hihihihi... ni tomei saya , raziQ yang beri nama...

yang mr ted tu untuk daddy... yang mrs ted tu untuk mummy dan brilliant ted tu untuk tomei...

mana dapat teddy bear semua ni..?

ermph... yang coklat tu ibu bagi raziQ masa baby... then raziQ bagi daddy dia...

mummy punya pulak dapat kat Legoland... hah.. ini la ada kaitan ngan citer hari ni...

yang brilliant ted...raziQ tomei dapat masa hari graduation day dia di sekolah tadika sinar ideal...

berbalik pada citer Legoland...ermph.. semalam saya sekeluarga bersama kak sitie sekeluarga ke legoland... siapa kak sitie..? ermph... isteri kepada cousin saya... merangkap antara klien saya yang paling setia... dan juga antara orang yang banyak memberi khidmat nasihat percuma di kala saya perlukan... dan yang paling penting kini menjadi business partner saya... hihihi... dan satu lagi... dia juga menjadi mentor saya pula... mentor dalam conversation... yang melibatkan bahasa belok belok.. hahahahaha....

ni kali pertama saya dapat encik TED... hehehe... ni semua gara gara tamparan drama Adam dan Hawa... ermph.. dah lama dah saya buang tabiat membaca novel ni... tapi sejak saya buka office di Saleng, semangat membaca kini datang semula....

ermph... Novel Adam dan Hawa benar benar membuat saya teruja dan perasan muda.. hahahaha.... (ayat tak bole blah kan?) .....

bila tengok Ain Hawani dapat encik Ted, biasa biasa saja... tapi masa kami di Legoland ni, saya terpandangkan Encik TED ni...spontan saya bersuara.. "abang, ima nak Encik TED ni... sweet sangat..." .. dan akhirnya saya dapat... semuanya kerana jasa baik kak sitie... hehehehe... thanks akak...akak memang baik... terbaik di pasaran.... hahahahaha...

bila sampai rumah, dengan perasaan berbunga bunga saya letak Encik TED di bilik saya... tomei saya yang cemburu, pergi masuk bilik dia dan ambik Mr TED... dan beri nama Mrs TED pada Encik TED saya dan Brilliant TED untuk TED dia... hahaha.. kreatif....

inilah dia kami semua... saya sekeluarga dan kak sitie sekeluarga... kak sitie ada anak kembar tak seiras yang sangat comel... Angah dan Dedek... anak sulungnya Muhammad AfiQ Hakimi.. manakala tomei saya pula Muhammad RaziQ Syahmi... kebetulan hampir hampir nama mereka...

masa ni bujang kami ni buat muka ketat coz  banyak kamera yang nak ambik gambar mereka... hahahaha.. di tambah pula tak sabar sabar nak main...

saya bawa adik bongsu saya... memeriahkan majlis... seronok la walaupun dibawah panas mentari yang memangnya terang benderang...tapi kami tetap setia berada seharian di sini....



ni semua orang kenal.... mr hubby saya yang tersayang... bersama tomei saya yang paling comel.... tomei tak tahan panas katanya... habislah burn kulit dia.. hihhihi... nak ajak balik tak mau... jadinya daddy dia la yang jadi tempat berlindung...

inilah mereka yang menjadi kekuatan buat saya mengharungi cabaran sehari hari...

dikelilingi jejaka jejaka hensem ni susah... ramai peminat.. hahahaha.... mr hubby saya dah dapat nama baru... semuanya gara gara suka benar saya pada Aaron Aziz yang berlakon cerita Adam dan Hawa... Adam Mukhriz... yang hensem.. yang romantik.. yang suci... hahahaha...

Saya ada la update satu gambar dalam facebook saya... "bila tengok Aaron Aziz terbayangkan suami saya ... Shamrul... " dan ada la one of my friend dalam fb tu bagi mr hubby nama baru... "ok la tu.. encik Shamron... Shamrul + Aaron...." hahahahaha... thank kak BalQis.... melekat nama tu.....

tadaaa.... inilah dia saya dan keluarga saya.... jangan menyampah ye tengok gambo ni... kalau rasa rasa menyampah, cepat cepat scroll ke bawah aje.. hihihihihi...

masa ni saya nak ambik gambar berdua je ngan tomei, tapi mr hubby ada.. masuk ler sekali... itu yang dalam keadaan sedia tak sedia...

saya je yang tak together gether warna baju ngan mr hubby n tomei saya...tapi tetap senada....

ok la tu kan...

cermin mata saya tu tak boleh tahan nak gelak....beli untuk teman tomei masa kat padang golf... tapi bagus gak pakai masa ni... memang terbaik... waktu benar benar panas.... redup je walaupun rasa nak terbakar kulit ni..

ni lagi sekali gambar kami sekeluarga... comel sangat tomei saya... kan? setuju kan? kami berdua selalu berebut kasih sayang mr hubby... bila saya pegang tangan mr hubby, dia pun berlumba lumba nakkan perhatian mr hubby saya....

tengok la tu... masa ni bila dia tengok saya peluk tangan mr hubby, dia pun sama... padahal pada ketika tu dia tengah sibuk baca map legoland...

tomei saya pun sibuk nak cermin mata saya sebab nak sama ngan daddy dia... bagi cermin mata bonia tak mau... katanya itu gigirl punya..... hahaha... dah tu yang mummy pakai pun gigirl punya... cermin mata dia tertinggal.. padan muka dia.. hihihihi....

apapun kami bahagia.. bahagia dengan kehidupan kami kini... walaupun kengkadang berjauhan kerana mr hubby selalu jer outstation.... so, apa ada hal... bila berkesempatan kami akan bersama sama meluangkan masa bergembira seperti semalam...

hah.... inilah dia tomei saya.... muka happy... dia memang la sangat hebat... walaupun panas terik tidak menghalang dia dan yang lain lain bergembira dengan cara mereka tersendiri...

gambar lain? woohooo.. memang banyak... tapi saya cuma upload beberapa keping saja....

kenapa? haish.. penat la... kang ada pula yang bosan lebih lebih bila tengok manjang gambo saya , anak, suami dan mereka mereka disekeliling saya....

ok la guys... bila saya berkesempatan, insyaAllah saya akan upload gambar dan berita terkini dari saya dan keluarga...

cukup setakat ini saja ye, saya akan upload lagi kemudian... saya nak keluar dating ngan mr hubby berdua... anak kami yang tomei ni saya tinggalkan di rumah mak... nak berdua duaan jap.. hihihihi.. assalamualaikum guys....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...