Wednesday, November 21, 2012

Klinik Kaedah Mokhdar

Assalamualaikum, terlanjur petang hari sementara nak tunggu balik ni sempat la juga saya mengetik ngetik meng upload citer dalam blog... hihihihi... nak citer tentang tomei dan kelas mokhdar yang dia attend baru lepas ni... alhamdulillah, sehingga hari ni dia masih mempraktiskan apa yang dia belajar di klinik mokhdar tersebut..

inilah dia kaedah mokhdar.. berkesan.. sangat berkesan... saya tak tipu.. tomei saya sudah mampu mengira cepat dan mampu menghafal sifir... dari sifir 1 hingga sifir 9.... rasa bangga... kembang hidung rasanya... hahahaha... yelah.. mana tak bangga bila tengok hasil yang diterima selepas melaburkan sedikit wang untuk kebaikan bersama..

ermph.. bab melabur ni.. inilah dia pelaburan yang kita kena buat untuk pastikan anak anak tersayang kita mampu untuk menjadi lebih baik.. terkadang, kita lihat pada zaman yang serba canggih ni masih ramai ibu bapa yang masih berkira kira untuk menghantar anak ke kelas atau kem yang baik...

ada yang memberikan alasan.. "kau banyak duit.. takpe.." hish.. bila dengar macam tu rasa baran pun ada... bukan apa... memberi alasan untuk sesuatu memang mudah.. cuba kita tukar alasan kepada sesuatu yang lebih positif...

kalau nak ikutkan, saya juga tak mampu.. gaji saya pun tak seberapa... duit yang ada tu alhamdulillah cukup cukup makan pakai dan berbelanja ala kadar ikut kemampuan..apa yang saya buat, setiap bulan saya allocate sedikit duit yang mana disimpan untuk perkembangan dan pembelajaran tomei saya... nak bagi lagi alasan.. beribu alasan bole diberi.. tapi saya tak mahu alasan yang saya cipta membuatkan tomei saya menjadi biasa sahaja... saya nak dia jadi luar biasa.. jadi, saya kena pimpin dan tunjuk arah yang wajar kepada dia...

biar saya susah, takpe.. saya tak mahu dia hidup susah macam saya dulu dulu...saya nak dia dapat apa yang dia nak...tapi bukan dengan cara yang mudah... ada la patutnya... ada masa susah nak dapat... ada masa senang la nak dapat...

ini gambar masa last day di klinik kaedah mokhdar.. yang lelaki hensem tu anak pengasas... hensem ke..? hihihihihi.... boleh la.. tapi still tak bole lawan mr hubby saya punya kehenseman tau... hahahaha.. jangan marah ye izham ...

anyway, tomei saya sangat sangat happy.. saya pun turut happy sama...

bangga dengan kesungguhan pengasas kaedah ini.. lebih membanggakan bila anak beliau turut sama menjayakan program ini.. terbaik sungguh.. apapun, tahniah kepada mereka kerana bersungguh sungguh memartabatkan bangsa dan agama... meninggal dunia kita cuma bawa tiga perkara je.. doa anak yang soleh dan solehah, ilmu yang memberi manfaat dan sedekah jariah.. semoga usaha murni mereka ini dirahmati dan diberkati.. insyaAllah..

ini la gambar kami.. hahaha.. muka saya yang tembam... tapi tak apalah.. tembam pun tembam la.. asalkan cik abang sayang... adik saya yang bongsu ikut serta.. dan anak kak siti pun ikut serta... sekarang ni mereka bertiga dah jadi 3 musketeer... hahaha... sana sini muka mereka bertiga je...

ermph.. kalau di lihat dek mata kasar saya ni, ehem ehem.. macam izham dan balQis ni ada apa apa jer.. hahahaha... jangan marah.. gurau je.. kalau ada apa apa baguslah.. semoga kesinambungan pelajaran ni dapat dikembang kembangkan....

ini pula gambar masa first day.. tomei saya kena jadi model.. ingatkan kena denda.. hihihii... suka sangat tengok dia begitu teruja dengan kelas ni...

balik balik terus je mempraktiskan ilmu yang ada.. sampai saya yang terpinga pinga dengar mereka berbual menggunakan kaedah nombor...

adoi... pening jap.. tapi takpe, saya juga akan belajar bagi memastikan saya juga mampu untuk berbahasa nombor seperti mereka.. jaga tau korang...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...