Tuesday, January 5, 2021

Kebenaran yang menyakitkan

 Ramai yang memilih untuk menipu dengan alasan untuk menjaga hati sedangkan yang nak dijaga itu lebih disakiti apabila kebenaran itu muncul. Kejujuran memang menyakitkan tetapi mendewasakan. Ia lebih baik dari sebuah kebohongan yang membahagiakan.Seketika.

Aku belajar menelan kesakitan itu walaupun menyakitkan. Kadang kadang menyatakan kebenaran itu menyakitkan lebih lagi kalau ia melibatkan hati dan perasaan. Menyembunyikan kebenaran juga sebenarnya menyakitkan. 

 Katakanlah kebenaran walaupun pahit. Di saat kita mengetahui sesuatu yang membuat kita rasa sakit, berhentilah dari mencarinya. Ya aku cuba. Tapi kebenaran itu muncul saat ini. Perkara yang buat aku tambah sedih ialah segala pembohongan yang dibuat itu membabitkan kepercayaan.

100% aku percaya. 100% aku beri kepercayaan. Kenapa perlu kau nodai dan dustai?

Sakit. Sakit sungguh sakit. Tidakkah kau tau kebohongan ialah perkara paling menyakitkan bagi pencari kebenaran dan ia menyakitkan bagi orang yang bersalah. Kenapa aku? Kenapa harus aku yang kau dustai?

Sampai satu masa, aku takkan tertipu buat kali ketiga.

I'm fine. I'm just tired. I'm okay. Getting better and better. 

Jangan bagi aku harapan bila akhirnya aku hanya untuk dipermainkan. 

Big or small, lies are lies.

Kalau rupa yang kau cari, maaf bukan aku. 

Kalau duit yang kau cari juga, maaf bukan aku.

Biar gagal atas usaha sendiri daripada berjaya dengan cemerlang atas penipuan yang kau lakukan.

The best revenge is just moving on and getting over it.

Fake hope!

Our relationship akan jadi indah bila keduanya jujur dan setia.

Kenapa mesti tunggu hilang baru nak genggam erat erat?

Kau mungkin lupa orang yang kau sakiti ini. 

Kau mungkin ingat aku ini bodoh dan mudah dibodohkan.

Mungkin dah sampai masa aku tunjuk siapa aku sebenarnya...




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...