Thursday, January 7, 2021

Memberi dan menerima

Tetaplah memberi tanpa mengingat dan menerima tanpa melupakan.

Pepatah kan.  

Terlalu memberi hingga mengabaikan diri sendiri itu keterlaluan.

Tetapi itulah aku.

Berkongsi bukan tentang seberapa besar atau seberapa harganya namun seberapa besar tulus dan ikhlasnya berkongsi apa saja dengan orang yang aku sayang. Hidup aku bukanlah hak untuk aku menuntut atau meminta tetapi untuk aku memberi dan berkongsi. Dalam hidup ni, manusia diajar setiap hari untuk memberi dan menerima. Semakin banyak memberi semakin banyak menerima, itu kan selalu kita dengar. Tapi sayangnya kita sentiasa lupa belajar menghargai.

Ya Allah, tolonglah aku agar mengerti, menerima, percaya, memaafkan dan dimaafkan.Memberi dan menerima, mencintai dan dicintai untuk menggapai kasih sayang yang terindah disisiMu.

Life is full of give and take, give thanks and take nothing for granted.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...