Wednesday, July 20, 2011

Sangat sibuk dan sangat teruja....

Assalamualaikum.... ermph... outstation last week memberikan impak dalam kehidupan saya.... saya menjadi lebih bersemangat... lebih teruja dalam menjalani kehidupan sehari hari....

dapat mesej dari seseorang minta saya upload blog... bukan tak mahu upload..tapi kesibukan saya menghalang saya untuk bercerita tentang kehidupan yang amat amat menyeronokkan lately ni... ermph....hari ni berkesempatan apabila mr hubby kerja di tongkang pechah..so, sementara menanti kepulangan insan yang disayangi ini, sambil mencuci baju(guna mesin aje je)...sempatlah saya mengetik ngetik lappy yang hanya digunakan untuk membuat ceramah ini...(almaklumlah..semenjak guna bb ni...jarang on9)...hehehe...

last week saya outstation ke KL... mr hubby lak ke pulau tioman... no..no..no... bukan kerja wokey... tapi mencandat sotong serta memancing...itu ialah aktiviti sampingan mr hubby di waktu beliau tak sibuk....


alhamdulillah...rezeki Allah untuk mr hubby... inipun setelah dibahagi bahagikan kepada 8 orang... kerana mereka pergi berlapan...



seperti biasa, mr hubby minta saya masakkan sotong goreng tepung.... dua ekor ni pun banyak sangat... tapi kerana sedap sangat....tak lah banyak rasanya..hehehe....panjang betul sotong ni....


ni antara ikan yang ada... sedikit dari biasa..tetapi..alhamdulillah... alhamdulillah... kebetulan esoknya mr hubby terlantar sakit... mungkin kerana cuaca tak menentu...demam dan sakit tekak dibuatnya... so... masak lah saya bubur untuk mr hubby tercinta... mujurlah dapat ikan cermin..so... masak singgang..sedap sangat... mr hubby memang tak suka makan ikan singgang.. tapi hari ini, dia makan dengan seleranya... sangat sedap... (masuk bakul angkat sendiri)..hehehe.... memang sedap... ini kerana saya masak dengan penuh kasih sayang...chewah....


di celah celah sotong tu.. ada jugak sotong besar ni...sotong kembang...atau sotong katak...geli sangat... so... saya minta suami bawa balik kampung ajelah...saya tak terpegang...lendirnya...pergh...geli ....hahaha...mr hubby lak, suka kacau..dah tau saya geli...lagi suka dia mengusik saya....


hahahaha... lagi dia tunjuk sotong lembik ni...dan saya...ambik gambar ni untuk tunjukkan seluar mr hubby yang dia suka sangat longgok kat atas lantai... hihihihhi.....ginilah dia....balik mancing semua barang dia longgok... barang mancing.... tong ikan... nasib baik saya balik cepat...boleh lah masak untuk dia....

walaupun penat... tapi untuk mr hubby tercinta dan anak yang amat dicintai, saya sanggup...kalau ikutkan memang penat sangat, yelah balik dari KL sampai petang tu.....terus ambik tomei saya dan balik Kulai.... then...terus je mengemas dan menggosok baju tomei saya....10 pasang...sekolah kebangsaan dan sekolah agama... ermph..penat..tapi dah tanggungjawab kan..? then hari isnin jam 10 pagi meeting ALP kat opis... huish... penat... penat otak..hehehe... balik meeting terus ke SK Desa Skudai kerana appointment yang ditetapkan a week before... 

berpusing pusing macam gasing...tapi tetap bersemangat dan teruja... petang tu, mr hubby telefon bagitau yang dia balik lambat... saya juga balik lambat... masak ala kadar... sedang menyuap tomei saya, mr hubby pun tiba... ingatkan dia sampai malam... boleh la merehatkan diri kejap... tapi dia "surprise" kan saya... dan saya memang ter "surprise" pun... hehehe.... 

gambar yang di ambik di atas tu setelah kami membahagi bahagikan sedikit bahagian sotong itu kepada jiran jiran kami...yelah...sebab mr hubby balik awal, maka jiran2 yang sedang sibuk berbual dan berkebun di depan rumah nampak tong ikan yang mr hubby turunkan... adat berjiran kan... gitulah... sikit sama sikit merasa... banyak kita kongsikan bersama... :) 

ok la... enjoy ye dengan citer ni... saya nak merehatkan diri jap...insyaAllah jika ada kelapangan pasti saya upload citer baru kami......



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...