Saturday, July 30, 2011

tak faham....

Assalamualaikum....
 nak citer sikit tentang seorang kawan yang baru datang rumah pagi tadi... pagi pagi lagi dia dah datang coz nak ambik road tax before dia balik kampung...kul 6.50 dah tersembul kat umah saya...

seperti biasa.. hari kerja atau cuti, memang dah jadi rutin saya dan tomei bangun pagi... bangun pagi of course la mandi kan...

masa kawan saya tu sampai, rambut saya basah... biasalah..mandi pagi of courselah rambut basah... takkan la tak cuci rambut lak... mujurlah kawan tu perempuan...masa dia ambik road tax... tersengih sengih dia mengusik saya....

"amboi..... paginya mandi.....rambut basah lagi..." ... saya ni memang terkenal dengan lurus bendul.... so dengan yakinnya saya menjawab, "memang itulah rutin seharian kita cik da oi...." dan apa lagi... terbahak bahak  dia ketawa...

saya bertambah hairan... "apa salah ke aku cakap ni.."ngomel saya dalam hati... "uish... hari hari mandi wajib la ni" kata cik da diikuti dengan derai ketawanya lagi.... ermph.. apa lagi... merah padam la muka saya.... "apa la... pickup lembap pula pepagi ni ye...yelah...penat semalam tak hilang lagi" kata cik da lagi...

patutlah dia ketawa terbahak bahak... rupanya nak mengena pula...

bila dia dah balik.. mr hubby pun cakap.. "awak tu ma...lurus sangat... kena goreng jer ngan orang...." alahai... apa nak heran bang oi... kalau hari hari mandi wajib sekalipun... sah suami isteri maaaa.... hehehe... saya menjawab dalam hati... nak cakap...malu... hihihihi....dengan muka merah padam kena lagi usik ngan mr hubby... malunya......

truly speaking, saya tak suka cakap benda benda macam tu.. malu... saya ni orthodoks sikit..tak suka sharing benda yang tak sepatutnya di share....saya bukan orang yang suka melaung hal yang tak tentu hala.... sebab tu orang panggil saya lurus bendul... tak suka cakap belok belok..apa yang saya cakap itulah maksudnya..no double meaning.. dan tak pernah terfikir untuk men double kan meaning nya ye..hehehehe......apatah lagi bercerita tentang.  tut...tut...tut......................

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...