Wednesday, July 31, 2013

Menyesal..

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Bila terbaca post semalam, rasa menyesal juga. Tapi tak mau padam post tersebut. Nak mengingatkan diri supaya jangan terlalu ikut perasaan. Luahan rasa dan hati tu sesekali penting juga..takkan nak post yang baik baik je kan... Nampak macam pura pura pula...

Saya ni berasal dari keluarga miskin. Bila saya lihat diri kini, saya sangat bersyukur. Usaha selama ni Allah permudahkan. Sykur Alhamdulillah...

Teringatkan masa kecil, saya selalu berangan bawa kereta. Berangan ada rumah mewah... Berangan rumah saya ada swimming pool... Sebab saya suka berenang... Dulu, rumah saya atas air... Bila air pasang, saya suka main air...tapi saya geli nak mandi air pasang... Sebab, sistem perparitan dan pembuangan sampah bersepah..

Bila habis sekolah, masa saya kerja setiap minggu hari rabu saya akan pergi ke kolam renang MBJB di larkin untuk berenang. Jadual saya ketika tu padat sangat. Pagi, sebelum pergi kerja saya kena siapkan tugasan rasmi dirumah iaitu cuci pinggan dan sidai baju...lepas tu baru ke opis..

Masa muda muda dulu saya rajin. Rajin sangat...hehehe...saya buat planning ikut apa yang tulis dalam kad yang saya letak dalam wallet pemberian abah saya yang dia beli dengan orang negro. Wallet kulit gajah..hihihi... Nanti saya upload gambar wallet itu bila senang eh... Saya masih simpan tau...

Antara planning yang dah saya buat dan dah pun tercapai...
Saya belajar tarannum dan tadarus...
Saya belajar bawa kereta dan ada lesen...
Saya ambil course MYOB dan Accounting...
Saya ambil course Bahasa Inggeris....
Saya ambil course Diploma-business and management

Dan antara yang saya buat tanpa planning dan dah pun selesai..
Saya terambil course CIDB untuk Building Wiring Installation tahap 1 dan 2
Saya banyak ambil short course yang dijalankan oleh pihak Takaful...
Saya terambil course kiraan tarikh lahir dan nombor oleh Azizan Osman dan Eddy Rosyadie...

Dan kini saya masih dalam course...
Saya kini pelajar UUM... Masih futher study...
Saya kini dalam proses menghabiskan course untuk Islamic Registered Financial Planning...

Dan planning saya untuk mengukuhkan kerjaya saya akan datang...
Habis course UUM saya nak sambung LAW... Then terus sambung Master pula..
Saya akan ambil short course di CIDB bersama mr hubby untuk bantu mr hubby menjadi kontraktor berjaya, insyaAllah...

Kenapa banyak sangat?
Life is a learning process... Sebelum ini, matlamat saya untuk menjadikan syarikat saya sebagai 'one stop centre' .. Kini, setelah mengambil kira peranan saya sebagai isteri kepada suami tercinta, saya perlu bekerjasama dalam membantu dia dalam peningkatan kerjaya dia juga..

So, saya mengubah 'one stop centre' kepada 'multi business dibawah satu bumbung' ..

Cita cita saya, dalam masa lima tahun iaitu pada umur 38 tahun, setiap tahun saya dan keluarga meraikan ramadhan di tanah suci jika tiada aral.. Menyenangkan ahli keluarga,rakan perniagaan dan saudara mara saya...Francais syarikat saya menikmati hasil lumayan...rakan strategik saya semuanya tercapai impian dalam hidup mereka,insyaAllah...

Doakan saya tau..!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...