Tuesday, July 30, 2013

Muhasabah diri...

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Alhamdulillah, hari ni sempat tukar duit baru untuk raya nanti.... Terima kasih pada teman fb atas makluman..

Dalam kesibukan hari ni, terserempak dengan kenalan lama kat parking kereta.. Sempat berbual dan bertanya khabar. Dia bawa kereta mewah la berbanding saya yang hanya bawa saga FL.. Tapi saya tak kisah... Sempat dia minta name card saya... Bila saya hulurkan kad, tersenyum sinis dan ayat yang dia sebut agak sadis bunyinya ditelinga saya...

"Pergh, jawatan pengarah...tapi tak setanding dengan kereta yang awak bawa..!" Merah padam juga muka saya...hehehe... Tapi saya senyum je... "Itu je yang mampu..tak macam kamu mampu...hehehe..." Berbual ala kadar, saya minta diri beredar...

Serius, saya tak malu bawa kereta saga walaupun saya mampu pakai kereta mewah... Pada saya kereta bukan aset.. Kereta adalah liabiliti jangka masa panjang...

Kerana gunakan kereta saga, saya mampu melakukan banyak benda lain...
Saya mampu beri elaun lebih pada parent saya...
Saya mampu berbelanja lebih untuk diri dan keluarga...
Saya mampu bayar zakat lebih sikit...
Saya mampu sambung belajar...
Saya mampu hantar anak main golf...
Saya mampu sediakan personal trainer....
Saya mampu mengembangkan perniagaan saya...
Saya hampir mampu membeli tanah idaman dan membina rumah impian yang lengkap dengan swimming pool dan mini golf untuk family...
Dan banyak lagi...

Ukuran kejayaan bukan dinilai dari jenama kereta yang kita pakai ok...?

#luahan hati#


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...