Wednesday, July 31, 2013

Yes....!

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Bagaimana dengan persiapan raya? Semuanya serba sederhana saja... Kalau tahun lepas kami ada la juga tukar barang rumah...itupun bersebab... Hehehe... Nak tau?

Setelah lebih 10 tahun gunakan sofa fella design, kami try pula sofa dari rustica... Ye... Agak mahal juga la pada saya, tapi memang berbaloi... Kini hampir setahun masih lagi cantik malah lebih selesa sebab kulitnya semakin lembut....

Memang tak sangka terbeli sofa tahun lepas...walaupun saya tak berapa berkenan warnanya yang hitam tu...rasanya makin berkenan pula rasanya... Makin lama makin berkilat..dan mr hubby lak yang dulu merungut masa kami memilih sofa, akhirnya menyetujui apa yang saya kata...hehehe..walaupun setelah setahun dia bersetuju, puas hati saya..

Ingatkan tahun ni dia tak mau beli apa apa...rupanya dia beli lagi... Hahahaha... Ketawa besar saya tau.....semata mata nak puaskan hati tomei kami dia sanggup lakukan sekali lagi... Kalau dengan mummy, tak dapat... So dengan daddy dia dapat....

Gini citernya.... Masa berbual dengan tomei, tomei adalah mengadu...tv kami tak glamour...mana musim pakai tv gemuk...semua orang pakai tv nipis katanya...saya dengarkan aje... dan baru baru ni kami tambah pakej astro....kami ada astro beyond... Then kat bilik tidur kami tambah astro njoi...sebab, guna arial biasa gambar tak berapa cantik....so, dari beli arial luar, saya pikir lebih baik tambah njoi je... Sama kos beli arial ... Sekali seumur hidup rm280 saja... Dapatlah 21 siaran termasuk siaran astro..ok la tu...

So, masa ni la tomei merengek manja cari alasan nak beli tv baru... Kebetulan tv kat bilik tidur kami tetiba tak bole on, apa lagi secara konsistennya tomei remind mr hubby.... Hehehe..akhirnya, masa kami beli barang dapur mr hubby belek belek tv dan terambil satu.... Sukanya saya.... Belek punya belek,dia yang pada mulanya nak ambil sony...then tukar samsung... Bila pergi dengan saya, saya cadangkan ambil LG saja. Kenapa nak beli mahal mahal kalau kegunaannya sama? Mencuka juga muka dia...tapi akhirnya dia mengalah....dia ambil juga....begitu juga dengan sound system...

Akhirnya, mr hubby belajar sesuatu...mencari barang berkualiti pada harga yang rendah... Itu yang paling penting..pada saya, hidup sederhana dan berjimat cermat tu penting...banyak benda boleh dipelbagaikan dengan duit yang ada...kembangkan perniagaan contohnya...lagipun saya kan nak buat rumah yang ada swimming pool..so kena la berjimat cermat untuk pastikan hasrat saya tercapai..hihihi...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...