Tuesday, July 10, 2012

Suamiku oh suamiku....



Assalamualaikum guys... pagi tadi sebelum pergi kerja, mr hubby nyanyi lagu ni... so sweet... rasa semangat membara bara nak g kerja...

maybe impact perbualan kami malam tadi... malam tadi mr hubby minta saya urutkan badan dia lenguh lenguh....sambil mengurut sambil tu saya mengusik mr hubby... lagipun adik ipar saya ada... semalam dorang tak kerja.. melepak kat rumah... adik ipar saya demam... kesian juga tengokkan.. ngan mr hubby sekali pun berjangkit...kononnya nak kenakan dorang.. rupanya saya yang terkena...

mr hubby kalau ada orang, dia suka menyakat saya.. maklumlah... saya ni lurus bendul katanya... suka dia tengok bila dapat mengenakan saya...

Saya : pagi tadi raziQ kenakan kak ima... dia tanya najwa latif suka makan apa?... entahlah.. mummy pun tak tau. kau tau kim?

Adik ipar : entahlah kak ima.. kita pun tak tau..

belum jawab lagi saya dah mengekek ketawa...

Saya:  kosong...kosong...kosong..(sambil menyanyi nyanyi...)

Saya : abg irul..? awak tau dia suka pakai apa..?

Adik ipar : pakai bajulah..apalah kusai ni..

Saya:  hahaha... saya ketawa lagi..  dia suka pakai camel..

pastu terus saya beralih pada mr hubby...

Saya : Abg... abangkan suka pakai camel..?

mr hubby : suka sebab awak hadiahkan abang.. semua barang camel abang kan awak belikan?..

Saya: tapikan kenapa kalau ima pakai abang tak suka..?

mr hubby : untuk lelaki sesuai la.. untuk perempuan nampak macam orang tua...

Saya: ala.. entah entah ima je abang tak bagi pakai.. entah entah ada oranglain pakai semata mata nak sama ngan abang..

mr hubby : mula la tu... serius la ni.. nampak macam mak mak kalau awak pakai... hisshhh.. kalau tak kenapa la abang belikan kasut clarks awak tu.. beh baik belikan camel je... sedondon tak semestinya sama brand sayang oi... warna pun sedondon juga...

Saya : Yelah... yang penting bak kata raziQ... untuk siapa... untuk dia..untuk dia..untuk dia..(sambil menyanyi lagi)...

mr hubby : senang hati nampak..? dah senang hati tu jangan la urut kuat kuat...SAKIIITTT...!

Saya : saja nak balas dendam... ekekekeke....coz, khabarnya ada orang syiok kat abang... sampai sanggup bercerai berai demi mengejar cinta abang...

mr hubby: hahahaha... bongok la kalau abang pilih pompuan dah kawin, kan ke ramai anak dara.. nak ambik bekas orang? no way man...

saya terus diam... terpikir pula.. ada hati rupanya nak kawin lain laki aku ni.. terus saya tarik muka.. kononnya nak merajuk...selepas tu... dia jetat kepala saya... geletek la... menjerit jerit saya... terkadang, perangai mereka ni seperti keanak anakan... terkadang macam orang orang tua.. hehehe...

mr hubby: haaa... tu lah... cakap lagi yang bukan bukan... kan dah kena..? lepas tu sendiri sakit hati... sapa yang susah... dah la.. kalau ada yang cakap yang bukan2 dengan gemuk abang ni... bagitau je... ohhhh... yeke..? baguslah..! lepas tu diam jer... tak payah layan orang mereng macam tu...

walau siapapun dia, saya sangat sayangkan dia... apa yang saya ada hari ini berkat kesabaran bersama sama kami menempuh dugaan sejak di ijabkabulkan....

dialah manusia yang mengajar saya erti kehidupan..kasih sayang... perkongsian... cinta..dia seorang suami yang baik, anak yang taat pada ibu bapa...menantu yang disayangi...dan ipar yang disenangi oleh keluarga saya... walau apapun orang nak kata tentang dia, pada saya dialah lelaki hebat yang amat saya sayangi...walaupun dia tak pernah serius dan sentiasa bersahaja, namun setiap kali dia ada, semua masalah boleh diselesaikan dengan baik...

sejahat mana pun dia... dia tetap bertakhta di hati saya... dan saya tetap di hati dia...tak perlu kata apa apa pun saya tau dia seorang yang penyayang... dia cinta hati saya... muzik hidup saya... i love u dear sayang...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...