Wednesday, July 4, 2012

Bersedia menghadapi cabaran...


Assalamualaikum... lama saya tak update blog kan..? bersawang sawang.. maklumlah.. sibuk sebagai isteri kepada suami tercinta.. ibu kepada anak yang comel... anak kepada ibu bapa saya... dan juga sebagai seorang yang perlu bekerja dan beramal seolah olah saya akan mati esok..

ermph... Kesan Inflasi... saya suka gambar di atas ni... gambar di atas ni menunjukkan kepada kita pentingnya kita menjaga ekonomi rumahtangga kita... kita yang menentukan gaya hidup yang ingin kita nikmati hari ini...esok dan seterusnya...

saya bekerja keras hari ini demi keluarga tercinta... demi membangunkan ummah.. demi meningkatkan taraf hidup kami di samping berkongsi bersama mereka yang lain...

bukan macam seseorang tu yang bergendang menyebarkan fitnah sana sini... memporak perandakan rumahtangga oranglain... apa yang dia dapat tak tau la...

sebelum nak bicara tentang oranglain, ambik cermin... cermin diri sendiri... satu jari menuding ke arah orang, empat lagi jari ke arah diri sendiri... kesian tengokkan nasib dia... bukan senang mana pun... kita sibuk bertungkus lumus menaikkan ekonomi keluarga.. dia? eko no money... hahahaha...

nak bercerita tentang oranglain memang banyak point... the point is, sapa yang berkata kata tu? ermph.. dengar khabarnya berhutang sana sini gak... ke hulu hilir menyusung naik bas gak... nak hand phone canggih manggih tapi berhutang..apa kelas..?

haish...kesian tengok kamu...beria ia menjaja cerita yang salah... akhirnya, siapa yang malu...? sendiri malu kan..?

bukan nak membangga diri atau apa pun.. ingatlah... perkara di bawah ni ye..


saya takut mati... saya tau kamu tak takut mati... sebab tu kamu berani menjaja fitnah sana sini kan..? udah udah le... bawa bertaubat ok..?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...