Wednesday, December 30, 2020

Aku give up

 Bertahan dan mempertahankan.

Sampai masa aku give up.

Apa yang aku cari dalam hidup ni lagi?

Aku hanya ingin sebuah kebahagiaan dan ketenangan.

Banyak ke yang aku minta?

Tidak.

Hanya itu.

Mempunyai sebuah keluarga yang ada isinya.

Bukan pada sehelai kertas dan untuk dicanang sedunia. 

Aku punya suami dan anak.

Bukan itu.

Aku dambakan kasih sayang bertali arus.

Kuatnya kasih sayang yang terbina maka luaslah rezeki Allah masuk kedalamnya.

Bukan hidup bergelandangan. Bukan hidup bersendirian. Bukan hidup terpisah.

Bukan itu.

Aku cuba mencari bahagia dengan cara sendiri.

Aku hampir jumpa kebahagiaan yang aku dambakan.

Sekali lagi, aku kecewa.

Aku dikhianati.

Aku sekali lagi dijadikan orang yang dipersalahkan.

Aku kah yang bersalah?

Aku kah pesalah itu?

Andai takdirnya aku berpisah kali ini. 

Andainya Allah mengizinkan aku bernafas dibumiNya ini.

Andainya ini takdir hidup ku.

Berseorangan.

Bersendirian.

Cukuplah aku terluka.

Cukuplah aku dilukai.

Cukuplah aku memberi.

Cukuplah aku berkongsi.

Cukuplah aku mengalah.

Cukup semua cukup.

Terima kasih singgah bertakhta di hati ini.

Menghilangkan rasa itu bukan mudah.

Sekali aku melangkah, takkan aku berpaling lagi.

Andai ini kemahuan semua, akan kuturuti. 

 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...