Monday, December 28, 2020

Aku yang bersalah


 
Salahkah diri ini menyintai dirimu
Sepi diiringi rindu yg mengalir
Aku ingin engkau hadir
Di dalam keputusanku
Kau terus memekar
Bunga di hatiku
 
Benar, benar ku sayang padamu
Sungguh, sungguh rindu di jiwaku
Dingin angin berhembus
Menghembus luka di hatiku
 
Adakah aku yang bersalah
Di dalam percintaan ini
Kau telah berjanji
Untuk mencintai
Tapi kau dustai
 
Haruskah ku mengundur diri
Menatap malam-malam sunyi
Hatiku dimamah sepi
Ku rela kau pergi...
 
Relakah aku?
Terpaksakah aku melepaskan kau?
Beratkah rasanya membiarkan semuanya berlalu pergi?
Tuhan hilangkan rasaku. Aku merayu.
Lebih baik aku pergi agar dia bahagia.
Aku hanya ada cinta.
Itulah harga diri aku buat masa ni.
Salahkah aku ikhlas membina cinta ini?
Hanya untuk diterima.
Terima diri ini seadanya.
Mungkin inilah hukuman buat diri aku.
 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...