Monday, August 23, 2010

belanja barang dapur.....

assalamualaikum...hari ni nak citer pasal shopping bulan puasa ni.... semalam...ahad...aku n family ke angsana...tujuan asal: nak belanja barang dapur..memang biasanya kitorang belanja barang dapur kat angsana....

tapi aku nampak...angsana yang selalu ku pergi setiap bulan berbeza sungguh pada bulan ni...
pertama....nak cari parking...perghhh...punyalah susah
kedua...ramainya orang tak ingat la pula.....
ketiga....banyak nyer booth yang dibuka....
keempat...salesman n saleswomen yang ada...memakai pakaian menjolok mata macam tak ingat ni bulan ramadhan...

ramainya orang..sesak nafas aku dibuatnya....nasib baik hubby ada...menemankan aku berbelanja.....  nasib baik kat tempat belanja barang dapur ni tak ramai orang..lengang..sebab ramai yang bertumpu di tempat baju baju....kasut dan yang berkaitan ngan raya....

itulah orang melayu kan...suka membazir....aku pun tak terkecuali...cuma aku lebih suka berbelanja untuk barangan yang perlu aje...yang bazir membazir ni tak  la...pada aku...belanja biar bertempat..jangan sampai menyusahkan poket sendiri....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...