Saturday, October 1, 2011

Alhamdulillah...

Alhamdulillah...... persiapan untuk sambutan hari lahir tomei saya berjalan dengan lancar...walaupun sedikit penat.... saya dan mr hubby mampu melaksanakan dengan sebaik mungkin.... harapnya pada hari tersebut semuanya berjalan dengan lancar...

seperti tahun tahun sudah... birthday tomei saya disambut bersama dengan jamuan hari raya...but this year... tak....dah seminggu syawal berlalu barulah birthday tomei menjelma..hehehehe...

saya sangat bertuah memiliki mr hubby yang sangat baik dan tomei yang bijak...

tomei saya very independent.... mengapa..? rutin seharian dia.... seawal jam 6.30 pagi dia dah bangun, mandi sendiri....dan bersiap sendiri....tanpa saya perlu menjadi seperti aunty sebelah yang setiap pagi terjerit jerit membangunkan cucunya...selepas subuh(masih perlu dipantau bacaannya)...breakfast dan ke sekolah.....

tomei saya siapkan homeworknya sendiri...kemas buku sendiri... kemas beg sendiri...gosok baju sendiri...dan semuanya dia buat sendiri...

tugas saya hanyalah check buku dan beg dia semasa dia tidur.... bilik dia pun dia yang kemas... biasalah budakkan..? saya hanya touch up bila dia tidur... saya tak mahu dia nampak....saya beri kepercayaan untuk dia mengemas dan bertanggungjawab atas harta benda dia...

Alhamdulillah... dia sangat berdikari... begitu juga bila dia ke swimming class...semuanya dia dah siapkan awal awal....

inilah dia tomei saya...walaupun dia sangat chubby, dia sangat teliti memilih pakaian...bajunya mesti digosok dan seluarnya begitu juga....ermph...ikut siapa ye..? dari kecil memang dia suka pakai jam tangan.... tak pernah tanggal jam walaupun mandi dan tidur....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...