Monday, January 30, 2012

raziQ with his open mind class...


Assalamualaikum... ermph... hari ni just nak share tentang kelas yang raziQ attend.... sangat bangga bila dia mampu untuk membaca tanpa melihat... wah.. bangga tau...bukannya riak.. riak dan bangga tu benda yang sangat berbeza...

tujuan saya menghantar tomei saya ni hanyalah semata mata dia kurang fokus tentang apa yang dia buat dan suka buat sesuatu dengan terburu buru.. so, harapnya dengan attend this course dia mampu implement ngan kehidupan sehari hari....

saya terlalu sayangkan anak saya yang sangat comel ni... so, saya sanggup buat apa sahaja untuk membahagiakan dia dan sanggup korbankan apa sahaja asalkan dia tersenyum...

memang sebagai ibu, kita inginkan sesuatu yang terbaik buat anak kita... dan saya ni hanya ada seorang saja anak... memang nak anak lagi, tapi Allah belum berikan rezekiNya... saya redha...saya pasrah... so, saya anggap anak yang dikurniakan buat saya ini harus di tatang bagai minyak dan penuh...

membazir? buat saya, kalau kita tak keluar duit kecil, maka tak datanglah duit besar tu... bukannya nak calculate investment akan datang, tetapi hanyalah menunaikan tanggungjawab saya sebagai ibu, memberikan yang terbaik buat anak saya...

apa lah salahnya melabur untuk sesuatu yang akan memberikan kebaikan buat anak kita masa hadapan? janganlah terlalu berkira... bukannya anak itu rezeki? saya sanggup tak makan asalkan keperluan anak saya lengkap...dia menepati masa attend class dia... bukannya berkira nak makan, kadang kadang dok kejar masa untuk anak dan kerjaya, sampai terlupa nak makan... bila dah siap semuanya, barulah sedar yang perut kita dah berkeroncong...

yelah.. mana taknya... jadual anak saya sangat padat... selain dari sekolah, banyak aktiviti yang dia kena attend... golf la.. swimming la.. art and drawing class la.. mengaji la.. dan kini dia minta nak music class, squash dan skaters... aduhai... rasa cam tak terlayan.. tetapi dah dia minat... nak sekat pun cam tak sampai hati.. biarlah dia aktif...badan dia kan chubby.. at least bila dia banyak aktiviti can reduce his weight...

kadang kadang mak abah saya marahkan saya... tapi sebenarnya itu bukan kehendak saya, kehendak anak saya... dia yang nak... macam tak sangka dia boleh fokus... so, saya tambah la satu lagi bagi dia maksimakan penggunaan otak tengah, kanan, kiri, depan dan belakang....

harapnya dia mampu untuk melakukan sesuatu yang memberikan kebaikan buat dirinya dan memberi manfaat kepada oranglain...insyaAllah...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...